torsdag den 26. marts 2015





Benneton




Cirkel analyse

Afsender
benetton

Budskab
Der er lidt noget antiracisme fx selvom man er forskellige farve så gør det ingen forskel for at tøjet er for alle

Modtager
Reklamen anvender sig til både store og små gamle og unge sorte og hvide til alle aldre

Gerne/type
jeg ville sende den hele dagen rundt siden den egner sig til alle

Miljø
Der er en form for barsk hed over reklamen der er ingen baggrund

Personer
Der er to mænd som har håndjern på

Livsstil
Reklamen antyder antiracisme og en form for sammenhold mellem sort og hvid den antyder også fastlåsthed. Varen har en sekundær brugsværdi fordi den vil vise lige rettighed

Billedkomposition
Billedet er super close up, det eneste du nærmest kan se er to hænder og et par håndjern.
Der er både vandrette og lodrette  linjer i billedet. Hænderne er i forgrunden

Billedbeskæring
Billedet ses fra normalperspektiv. Billedet ses fra en objektiv synsvinkel.

Tekst/sprog
Den eneste der skrevet er logoet “United colors of benetton”

Perspektivering og vurdering

 Jeg synes reklamen er god. Den har et godt budskab og den passer godt til hvad butikken sælger, fx siger de, at det er tøj for alle,  for at understrege alle, har de både en sort og en hvid på deres billede Jeg synes at målgruppen i reklamen er mest for voksne og de rammer den godt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar